mandag 7. september 2009

Hi, we just moved here from Norway....

Naa e me endeligt i London! Me har kje internett hjemma, og me har brukt heile helgaa paa aa gjor oss blakke paa aa kjoba ting te leiligheden! Men naa ska daakk faa ein skikkelige oppdatering!! :D (BTW, sidde paa ein dritt internett kafe med engelsk tastatur saa unnskyld sproget)

Fredag!

Me kom te Heathrow kl 11, kor me daa tog taxi ner te megleren vaar. Meg, Eirik og Ingrid med kversin bagg derane, og klare for aa starta vaart nye liv i London! Fyst maatte me signera ein masse ark, inkludert kontrakten, kor daa eg (Karina) blei oppfort som hovedkontakt osv... Yeay for me!^^ Saa blei me kjort te leiligheten kor me motte ein mann saa sko gaa igjennom leiligheten. Det an gjor daa, va atte an snakte te seg sjol i ein saannein tape recorder og nevnte alt saa va bra og daarligt med leiligheten. Paa den maaten, naar me flytte ud, saa kan di se ka saa va i leiligheten fra for og ka eventuelt me "har gjort". Daa sleppe me aa betala ekstra for ting saa ikje e vaar feil sko eg te aa sei. Daakk fatte sikkert! :) ITte det tog me turen rett te KFUK huset for aa henta baggene fra sist gang som me bare la igjen der. Og itte det va d SHOPPING!!!

Me handla som galne te leiligheten! Me va innom ASDA, som e ein svere OBS lignande butikk kor me handla svere handklevogner kver me ting, og maatte ta to taxier tebage te leiligheten me alt. Argos va me og innom, og me har kjupt alt fra tv, te DVD spelaar te skohylla og microbolgeovn. Det saa e saa greit me London e at alt saanne ting e saa sykt mye billigere her, og daa e det vanskeligt aa kontrollera seg sjol naar ting koste £10 og £20. Me va udslitte pa fredagskvell kor me bare lagte oss mat paa vart store kjokken og saag film i stuaa vaar. Herligt!

Lordag!

Mer SHOPPING! Provde aa setta opp hyller og lignande, saa me sprang jo rondt som galne for aa finna skrujern og hammer. Heldigvis har me ein saa e flinke me hammeren i huset, Eirik, saa dette gjekk kjempe. Det stora minuset e at me ikje har fatt te varmtvannet! Det e sikkert ein filleting saa maa skrus paa, men me vaare svert daarlige tekniske skillz har me kje sjangs aa fikse det sjol, saa det blir nokk ein dusjfri helg! Ingrid fant ud at hu sko ud i dag, for aa dra paa et Regents selskap ting, kor hu motte nye folk hu ska gaa paa skole me. Meg og Eirik tog aa kledde na opp og sa ka hu sko gaa i, og satt hjemma som bekymra foreldre og haapte hu greide seg fint. Eirik saa snille som an e, va vaaken heilt te Ingrid kom hjem tilfelle hu trengte aa mote han paa veien eller noge.

Sondag!

Denne dagen gjekk kjempe fort! Bade eg og Eirik, (Ingrid matte jo sove ut itte "festnatten" sin) va tiligt oppe og jogde rundt parken som e bokstaveligtalt rett vedsiden av leiligheten vaar. Saa gjekk eg og Ingrid paa ASDA for aa handle inn mat te resten av uken. Eg e skikkeligt kin paa aa lage et budsjett, (og greia aa fulla det), saa eg har i teorien bare £3,50 igjen denne ugaa og bruke paa mat :P Eirik har kje faatt di pengene han ska ha, saa han maa laane av meg og Ingrid, naage an ikje synst e saa veldig kjekt, men det funke. Ellers har me bare rydda marr, og hengt opp bilder og saant i dag, og leiligheten begynne mer og mer aa ligne paa et hjem! (veldigt klisje....) men det trengs naar me bor saa langt hjemme ifra, og naar meg og Ingrid plutseligt faar hjemlengsel. Me avslutta helgaa me aa vaska haaret te Ingrid saann hallveis i det kalda vannet, kor eg tog i shampoo og balsam og Eirik styrte dusjhodet. Hu blei jaffal reine nokk te at hu at hu kan starta sin fuste skoledag i maara!! Eg fekk meg og engelsk nr i dag: 0044 (0)750 203 8677. Ikje brug den (0) i parantes viss daakk ringe fra Norge! :) Ingrid og Eirik faar engelske nr snart, bare eg saa va tiligt ude, men viss daakk vil kan daakk faa tag i di og paa det nr :)

Mandag!!

INGRID BEGYNTE PAA SKOLEN! Saa kjekt!! Hu hadde ein kanon dag, kor hu registerte seg OG hadde ein franskprove!! Ingrid bruke ca 1 time fram og 1 time tebage fra skolen... Litt bad, men hu sa det kje va saa gale, for hu maa bytte tog\tube et par ganger saa hu satt kje lenge paa kver ting. Meg og Eirik hadde ein slakke morning, eller det vil sei Eirik hadde ein slakke morning. Eg va oppe 9 for aa jogge! Og kl 10 ca kom meglerene vaare for a lose vaart varmtvannproblem. Det va kje naage me konne ha fonne ut paa egen haand (heldigvis) men naa e det fikst, saa baade Eirik og eg har hatt gooooe varme dusjer idag! Aldrigt vaare saa godt me ein varme dusj! :) Me har fortsatt ikje internett eller tv, derfor eg sidde paa denne dritt internettkafeen som sagt, men det komme det komme! Forelobigt maa me bare skriva saanne innlegg som dette kor flerne dager e i ett innlegg.

Me storkose oss jaffal kjempe, me lite penger og billige mat, og ein haaaaug av filmer saa me kan se naar me ikje har tv kanaler. Naa ska me finna ein bank, og aapne ein konto saa me kan betale husleie og eventuelt andre regninger med :) blir sikkert ikje lenge te neste gang me skrive, for me greie oss absolutt ikje lenge uten nett... (facebook <3)

Snakkis snart! OH! Bilder! Di komme snart, bare det e saa stress aa fiksa det her paa kafeen, men snart legge me bilder ut av den fantastiske leiligheten vaar!!

Xoxo Karina, Eirik og Ingrid <3

2 kommentarer:

  1. Hei dere! =D
    Så bra at dere koser dere i London og får orden på tingene.
    Glede meg til eg og flytter til London (om en uke!).
    Og glede meg masse til å se bilder av leiligheten deres!! =D
    xxx Julie

    SvarSlett
  2. åå d høøres ud som om dåkke kose dåkke masse!! Karina, du skrive bra! eg kan virkeli se får meg koss dåkke vaske håret t Ingrid:P hahah!! Hærligge dåkke e! Savne dåkke! Ska prøva å komma på besøg ein gang i høst, men vett ikje om eg får ti:P
    stooor klem

    SvarSlett